Centra krwiodawstwa


aaa

Przyjaciele Krewniaków


Partnerzy/Patroni


Polecamy


Szukaj

Podaj frazę do wyszukania.


Newsletter

Chcesz otrzymywać informacje o HK i KREWNIAKACH. Zapisz się.


aac

Informacje

Niedziela 15 lipca 2007r.

Moim bohaterem jest ... - start największej kampanii Honorowego Krwiodawstwa

Dzisiaj na antenach TVP startuje kampania „Krewniacy” - Największa Ogólnopolska Kampania na rzecz Honorowego Krwiodawstwa.

W dniu dzisiejszym na antenie TVP 1 wyemitowany zostanie premierowy spot w ramach kampanii „Krewniacy”. W tym roku kampania nosi tytuł „Moim bohaterem jest…” a wspierają ją takie gwiazdy jak: Katarzyna Figura, Grażyna Wolszczak, Agnieszka Włodarczyk, Patrycja Markowska, Iwona Guzowska, Radosław Pazura, Marek Siudym, Mariusz Czerkawski, Marcin Velinov oraz Maciej Orłoś, który tak mówi o powodach zaangażowania się w promocję Honorowego Krwiodawstwa.

„Kiedy dowiedziałem się o akcji KREWNIACY i dostałem propozycję by wziąć udział w tej akcji to oczywiście nie miałem żadnych wątpliwości. I zostałem KREWNIAKIEM, no bo jak tu można mieć wątpliwości. Jestem z tego bardzo dumny. Przy okazji dowiedziałem się, że moja grupa krwi to ARh+ i na pewno dobrze to zapamiętam” .

Spoty w ramach kampanii przez miesiąc emitowane będą na wszystkich antenach Telewizji Publicznej, która od początku wspiera i patronuje akcji.

Motywem przewodnim tegorocznej kampanii są dzieci i ich bohaterowie, czyli … rodzice Honorowi Dawcy Krwi. Celem kampanii poza oczywistą promocją idei Honorowego Krwiodawstwa jest zbiórka pieniędzy na najnowocześniejszy autobus do poboru krwi. Za zgodą Episkopatu Polski pierwszy zakupiony autobus do poboru krwi będzie nosić imię Jana Pawła II. By wesprzeć akcję i stać się tytułowym bohaterem należy oddać krew w czasie trwania kampanii bądź wysłać:

sms o treści KREW na nr 72102 (Opłata 2 zł/2,44 zł z VAT)


Najnowszy spot TV "Moim bohaterem jest ..."

„Naszym celem jest by pierwszy zakupiony autobus im. Jana Pawła II oraz kolejne jakie chcemy ofiarować Polakom, stały się najbardziej rozpoznawalnymi wśród społeczeństwa dzięki mediom, imprezom masowym, znanym osobistościom, które uczestniczyć będą w akcjach zbiórek krwi. Poprzez bezpośrednie dotarcie do wielu ludzi, chcemy szerzyć szczytne idee Honorowego Krwiodawstwa wśród osób, które nie są jeszcze Honorowymi Dawcami Krwi, tworząc wielką rodzinę KREWNIAKÓW”  - mówi Marcin Velinov prezes Fundacji i twórca kampanii Krewniacy.
 
 
                   

                          
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
czas trwnia: 30 sek typ: mpg rozmiar: 7 Mb
 
 
W obliczu nieustannie napływających alarmów ze szpitali o braku krwi, o dramatycznie niskich zapasach tego życiodajnego leku w Regionalnych Centrach Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, jesteśmy utwierdzeni w przekonaniu, że autobusy do poboru krwi, które mogą dotrzeć do różnych dawców w całym kraju promując przy tym Honorowe Krwiodawstwo, są w stanie spowodować:

 
"ABY NIGDY NIE ZABRAKŁO KRWI W NASZYCH SZPITALACH"

W Polsce liczba krwiodawców systematycznie rośnie, ale dopiero w zeszłym roku przekroczyła pół miliona. W 2005 roku krew oddało ponad 499 tys. Polaków, a w 2006 już ponad 525 tys. osób. Nadal jednak mamy zdecydowanie za niski procent dawców wielokrotnych, czyli takich którzy w ciągu roku oddali krew minimum. 2 razy. W krajach Europy Zachodniej odsetek dawców wielokrotnych waha się od 70 do 80%. W Polsce nieznacznie przekracza 60%.

Dlatego też zdaniem doc. dr hab. med. Magdalena Łętowska z Instytutu Hematologii i Transfuzjologii w Warszawie edukacja i promocja idei Honorowego Krwiodawstwa jest niezbędna dla zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego Polaków - „Przetaczanie krwi należy do najczęściej wykonywanych zabiegów leczniczych w naszym kraju. Takich zabiegów wykonuje się ok. 1,5 mln. Po to żeby przetaczać krew i jej składniki, krew oddaje ok. 500 tys. dawców rocznie. Te składniki krwi przygotowane z pobranej krwi mają bardzo określony termin ważności. Krwinki czerwone są ważne tylko 42 dni, a krwinki płytkowe 5 dni. Zabiegi pobierania krwi są wykonywane do jednorazowego sprzętu, przy użyciu jednorazowego sprzętu i są bardzo bezpieczne dla osoby oddającej krew” .

Skuteczność prowadzonych przez Fundację kampanii potwierdzają badania przeprowadzone przez Instytut Badawczy MillwardBrown SMG/KRC - „Akcja "Krewniacy" Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi jest zdecydowanie najlepiej rozpoznawaną akcją związaną z honorowym krwiodawstwem. Spontanicznie kampania „Krewniacy" wymieniana jest przez 22% Polaków. Zaś spot telewizyjny reklamujący akcję rozpoznaje aż 62%. Co ważne dla akcji społecznej, prawie wszyscy znający akcję uważają ją za wiarygodną (90%). Obserwacja wyników prowadzonych przez MB SMG/KRC badań z ostatnich trzech lat pokazuje, że wiedza na temat kampanii rośnie, a jej głównym źródłem jest telewizja” - podkreśla Kuba Antoszewski, PR Manager MillwardBrown SMG/KRC

To już 7 kampania medialna Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi i trzecia z kolei telewizyjna kampania „Krewniacy” realizowana pod patronatem Telewizji Publicznej. Przypomnijmy, że od 11 lipca do 30 września ubiegłego roku „Krewniacki” spot reklamowy prezentowany był na trzech kanałach Telewizji Polskiej, głównego patrona medialnego kampanii.

W spocie reklamowym główne twarze kampanii Radosław Pazura i Marcin Velinov zapraszali Polaków do udziału w zbiórce pieniędzy na zakup autobusu do poboru krwi im. Jana Pawła II. Dzięki ponad 440 tys. nadesłanych sms-ów, dobrowolnym wpłatom na konto oraz wpłatom do puszek kwestorskich zebrano łącznie 896 020,29 PLN, co z wcześniejszą zbiórką pieniędzy dało sumę 1 365 242,44 PLN. Koszt jednego autobusu wraz z wyposażeniem to ok. 2 500 000,00 PLN

Zachęcamy wszystkich Polaków o udział w kampanii "Krewniacy" - odwiedzenie najbliższej Stacji Krwiodawstwa oraz udział w  zbiórce  pieniędzy na zakup autobusu do poboru  krwi.

  Dziękujemy za Waszą życzliwość i pomoc. Zapraszamy do ogólnopolskiej rodziny KREWNIAKÓW.




Komentuj Wszystkie komentarze
(1)

Archiwum

RCKiK


Krewniacy polecają



Zamknij

Skomentuj artykuł


Podaj kod z obrazka (5 znaków)
Zamknij

Napisz do nas



Podaj kod z obrazka (5 znaków) (Podaj kod)

* oznaczono pola wymagane
Katarzyna Velinov, krewniacy, Marcin Velinov

Krewniacy - Europejska Fundacja Honorowego Dawcy Krwi 
adres do korespodencji : Domaniewska 35A lok 41, 02-672 Warszawa, Tel. 602 33 11 33
© 2012 KEFHDK. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Światowa Fundacja Promocji Krwiodawstwa - Krew dla Życia
ul. Mokotowska 58/10, 00-543 Warszawa, Tel./fax 22 620 51 52
© 2011 SFPKKZ. Wszelkie prawa zastrzeżone.