Centra krwiodawstwa


aaa

Przyjaciele Krewniaków


Partnerzy/Patroni


Polecamy


Szukaj

Podaj frazę do wyszukania.


Newsletter

Chcesz otrzymywać informacje o HK i KREWNIAKACH. Zapisz się.


aac

Informacje

Piątek 21 grudnia 2007r.

Proboszcz roku główną twarzą kampanii transplantacyjnej

„Zostaw serce na ziemi. Lżej będzie trafić do nieba” - takim hasłem ks. Piotr Sadkiewicz, proboszcz z Leśnej koło Żywca, będzie przekonywał Polaków do idei transplantacji. Ksiądz pojawił się na 200 billboardach.

Proboszcz roku 2005, znajdzie się też na plakatach i ulotkach, które trafią do kościołów. Kapłan nieprzypadkowo trafił na billboard. Od lat w swojej parafii organizuje akcje krwiodawstwa, szuka dawców szpiku kostnego oraz namawia do wypełniania deklaracji gotowości oddania organów po śmierci. Sam był kiedyś dawcą szpiku. Billboardy zachęcają do wypełnienia oświadczenia woli o oddaniu organów, co może kiedyś komuś uratować życie. Aby deklarację dostać za darmo pocztą, wystarczy wejść na stronę www.przeszczep.pl.

Celem kampanii jest stworzenie przyjaznej atmosfery wokół tej problematyki oraz promocja dawstwa narządów - żywego i pośmiertnego, czyli po pierwsze zachęcenie odbiorców reklam do podpisania tzw. oświadczenia woli (zgody na przeszczep narządów po śmierci) i po drugie do odwiedzenia strony internetowej i poszerzenia swojej wiedzy na temat dawstwa.

To społecznie bardzo ważna akcja. Transplantacja to nierzadko jedyny skuteczny sposób leczenia skrajnej niewydolności narządów. W Polsce na przeszczep czeka obecnie ponad 1500 osób. W stosunku do ogółu ludności to procentowo znacznie więcej niż w innych, bardziej rozwiniętych krajach Europy.

Kampania potrwa cały rok i będzie miała wiele odsłon. Wykorzystane zostaną także różne media: outdoor, prasa, radio i telewizja. Największe nasilenie kampanii przypadnie na luty i marzec 2008 roku. Projekt otwierający kampanię to kreacja „biorca-dawca” . Symetria tych dwóch słów obrazuje proste przesłanie, że każdy może się znaleźć po tej „drugiej stronie” i potrzebować narządów.

Kampania powstała na zlecenie Stowarzyszenia Życie Po Przeszczepie. Patronatem objęła ją Małżonka Prezydenta RP Pani Maria Kaczyńska oraz Ministerstwo Zdrowia. Ponadto kampanię wspierają: TVN, RMF FM, Rzeczpospolita, Przekrój, Clear Channel, Roche i Wyeth. Partnerami kampanii są: Fundacja Urszuli Jaworskiej, Europejska Fundacja Honorowego Dawcy Krwi - Krewniacy.pl i Polska Unia Medycyny Transplantacyjnej.

e-pr.pl/ Metro, 21.12.2007


Monitoring mediów zapewnia PRESS SERVICE


Komentuj Wszystkie komentarze
(0)

RCKiK


Krewniacy polecają



Zamknij

Skomentuj artykuł


Podaj kod z obrazka (5 znaków)
Zamknij

Napisz do nas



Podaj kod z obrazka (5 znaków) (Podaj kod)

* oznaczono pola wymagane
Katarzyna Velinov, krewniacy, Marcin Velinov

Krewniacy - Europejska Fundacja Honorowego Dawcy Krwi 
adres do korespodencji : Domaniewska 35A lok 41, 02-672 Warszawa, Tel. 602 33 11 33
© 2012 KEFHDK. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Światowa Fundacja Promocji Krwiodawstwa - Krew dla Życia
ul. Mokotowska 58/10, 00-543 Warszawa, Tel./fax 22 620 51 52
© 2011 SFPKKZ. Wszelkie prawa zastrzeżone.