Centra krwiodawstwa


aaa

Przyjaciele Krewniaków


Partnerzy/Patroni


Polecamy


Szukaj

Podaj frazę do wyszukania.


Newsletter

Chcesz otrzymywać informacje o HK i KREWNIAKACH. Zapisz się.


aac

Informacje

Środa 17 września 2008r.

KAŻDEGO DNIA UCZĘ SIĘ BYĆ MOTOKREWNIAKIEM.... - rozmowa z Marcinem Velinov

KAŻDEGO DNIA UCZĘ SIĘ BYĆ MOTOKREWNIAKIEM.... - rozmowa z Marcinem Velinov mistrzem japońskiej sztuki walki Aikido, prezesem Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi, twórcą znanej akcji „Krewniacy”, w dniu inauguracji portalu o bezpieczeństwie "nadrogach.pl"

Jak wiadomo, kampania Krewniacy promuje Honorowe Krwiodawstwo, więc skąd pomysł na promocję bezpieczeństwa na drogach?
Krewniacy to wielomilionowa społeczność gotowa ofiarować siebie drugiemu człowiekowi. Nasza kampania osiągnęła zaufanie społeczne i sukces przede wszystkim, dlatego, że łatwo się z nią identyfikować. Omijamy szerokim łukiem pouczanie i straszenie odbiorców, oferując pozytywny, atrakcyjny i nowoczesny komunikat. Odbiorca czuje, że wszystkie działania są dla niego. Krwiodawstwo cieszy się dziś wysokim jak nigdy dotąd zaufaniem, dobrym wizerunkiem, a młodzież, która obecnie dominuje pośród Honorowych Krwiodawców, jest dumna z oddawania w ten sposób cząstki siebie innym. Jest to spełnieniem moich marzeń by Honorowe krwiodawstwa stało się… modne. Krew jest niezbędna nie tylko dla cierpiących na różne poważne choroby, ale w dużym stopniu dla ofiar wypadków. Chcąc przeciwdziałać temu, zdobyte doświadczenia chcemy spożytkować na płaszczyźnie motoryzacji; kreujemy kierowców - Krewniaków, tzw. motOKrewniaków. Działania te nabierają szczególnego znaczenia w momencie, gdy najnowocześniejszy autobus do poboru krwi im. Jana Pawła II, już niebawem rozpocznie swoje funkcjonowanie.

Kim jest motokrewniak?
MotOKrewniak to najwyższy poziom, wzór do naśladowania, dżentelmen „za kółkiem”, który wyznaje 3 główne zasady: życzliwość na drodze, koncentracja za kierownicą oraz poszanowanie ograniczeń prędkość. MotOKrewniak jest alternatywą dla piratów, idealną platformą do zmiany siebie, a co za tym idzie i innych. Nasze działania mają stworzyć modę na rozsądek za kierownicą, na kulturę, na bycie OK. Modę, która się opłaca i jest atrakcyjna dla naszych głęboko ukrytych pragnień. Chcemy wyróżniać kierowców potrafiących zachować się na drodze w sposób odpowiedzialny, w poszanowaniu obowiązujących przepisów, jak również spełniający wymogi szeroko pojętej kultury. Chcemy by kierowcy czuli, że bycie dżentelmenem na drodze sprawia wielką przyjemność, że to ich wybór, z którego są zadowoleni i dumni. Chcemy, by MotOKrewniacy zawsze mieli ze sobą Kartę Krwi, Kartę bezpieczeństwa I-C-E oraz deklarację Oświadczenia Woli, by w każdej chwili byli gotowi do niesienia pomocy innym poprzez oddanie krwi czy swoich narządów i tkanek.

Na czym polega kampania motOKrewniacy?

Program motOKrewniacy to próba innego podejścia do kierowców - unikamy pouczania i straszenia na rzecz nagradzania za dobrą jazdę. Wyłącznie negatywne postrzeganie problemu bezpieczeństwa na drogach budzi mój sprzeciw i jest źródłem nowej kampanii MotOKrewniacy, która właśnie rusza. Kampania ma przekonać kierowców, że kierowca rzeczywiście „trendy”, to nie chuligan drogowy, a gentelman szanujący życie i zdrowie wszystkich użytkowników drogi. Odniosłem wrażenie, że dotychczasowe kampanie reklamowe powodują u odbiorców wyobrażenie straszenia i pouczania. Krytyka i straszenie karami mają negatywny wpływ na podświadomość kierowców. Kierowcy często myślą: Jeśli i tak wszyscy wokół są piratami drogowymi, to ja też będę, co mi szkodzi? Karzą jechać wolno? Z przekory ruszę szybciej - wiecznie mi ktoś coś karze..., dość tego pouczania! Często spotykałem się właśnie z takimi postawami. Jesteśmy przekonani, że lepszy efekt przyniesie pokazywanie, nagradzanie tych kierowców, którzy są świetni za kółkiem i jeżdżą bardzo dobrze i bezpiecznie. Trzeba ludziom pokazać, jakim kierowcą warto być, jaki styl jazdy należy prezentować. To jest nasz cel. Kierowcy popierający naszą kampanię będą mogli wyróżnić się z tłumu nosząc firmowy gadżet kampanii motOKrewniacy - chociażby brelOKok Krewniaków z własną grupą krwi. Ma on przypominać też o tym, że kultura, wzajemna życzliwość i grzeczność na drodze uchronią nas przed wypadkami, a więc często również przed koniecznością zostania biorcą krwi. Zaspokojenie psychologicznych potrzeb kierowców połączone z nagradzaniem i edukacją to kręgosłup projektu motOKrewniacy.

Mam to szczęście, że podobnie jak ja, postrzega ten problem wielu sławnych kierowców i znanych osobistości. Przy ich współuczestnictwie i wsparciu mamy szansę wykreować, wylansować nową modę, nowy styl jazdy - bycie na drodze prawdziwym gentelmenem.

Czy łatwo było pozyskać gwiazdy do promocji Państwa projektu?
Poważną rolę w budowaniu wizerunku kampanii odgrywają największe gwiazdy - nasi przyjaciele Krewniacy, z którymi wspólnie od lad walczyliśmy o zakup autobus, aż wreszcie się udało. Tak jest i tym razem. Każdy z nas korzysta z dobrodziejstw motoryzacji. Raz jako kierowca innym razem jako pasażer. Do bycia motOKrewniakiem zachęcają znani i lubiani sportowcy, artyści, dziennikarze m.in. Sylwia Gruchała, Iwona Guzowska, Cezary Harasimowicz, Leszek Kuzaj, Małgorzata Lewińska, Laura Łącz, Michał Milowicz, Jolanta Mrotek, Maciej Orłoś, Radosław Pazura, Mateusz Pospieszalski, Marcin Prokop, Mariusz Pujszo, Robert Rozmus, Przemysław Saleta, Marek Siudym, Andrzej Supron, Piotr Szwedes, Marcin Velinov, Daria Widawska, Grażyna Wolszczak, Mirosław Zbrojewicz, Piotr Zelt, Joanna Zientarska, Włodzimierz Zientarski. Na moje zaproszenie do uczestnictwa w naszym projekcie, bez chwili namysłu, wszyscy odpowiedzieli OK. Część z nich nawet wyraziła chęć wyrobienia prawa jazdy na autobus, gdy tylko pochwaliłem się, że uczestniczę w kursie. Jednak to, jak mam nadzieję już niedługo pokażemy Państwu w ramach cyklicznego programu telewizyjnego.

Jakim jest Pan kierowcą?
Choć jeżdżę dynamicznie - to jednak zdecydowanie wolniej, niż kiedyś. Staram się przewidywać sytuację na drodze i pamiętam o pewnym bałkańskim przysłowiu: „ nie jeden z pierwszeństwem już zginął.” Kiedyś byłem piratem … jednak obecnie jest już zupełnie inaczej. Każdego dnia uczę się być… motOKrewniakiem. Każdy kierowca jest w jakimś stopniu piratem drogowym. Odkąd urodzili się moi synowie, mogę powiedzieć, że owładnęła mnie obsesja na tle bezpiecznej jazdy, prawidłowego użytkowania fotelików dla dzieci, zapinania pasów bezpieczeństwa itp.... Największymi winowajcami wcale nie są fatalne drogi, złe oznakowanie, czy beznadziejne przepisy. Winni jesteśmy my, kierowcy. Brawura, głupota, brak koncentracji w czasie prowadzenia samochodu, brak wyobraźni, wiedzy o kierowaniu samochodem, wreszcie o samym samochodzie.... Wiele osób możliwościami technicznymi samochodu leczy swoje kompleksy. Innych użytkowników drogi traktują jak wrogów. Za wszelką cenę chcą wygrywać. Samochód w rękach chuligana to broń straszniejsza, niż najostrzejszy miecz!




Komentuj Wszystkie komentarze
(0)

Archiwum

RCKiK


Krewniacy polecają



Zamknij

Skomentuj artykuł


Podaj kod z obrazka (5 znaków)
Zamknij

Napisz do nas



Podaj kod z obrazka (5 znaków) (Podaj kod)

* oznaczono pola wymagane
Katarzyna Velinov, krewniacy, Marcin Velinov

Krewniacy - Europejska Fundacja Honorowego Dawcy Krwi 
adres do korespodencji : Domaniewska 35A lok 41, 02-672 Warszawa, Tel. 602 33 11 33
© 2012 KEFHDK. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Światowa Fundacja Promocji Krwiodawstwa - Krew dla Życia
ul. Mokotowska 58/10, 00-543 Warszawa, Tel./fax 22 620 51 52
© 2011 SFPKKZ. Wszelkie prawa zastrzeżone.