Centra krwiodawstwa


aaa

Przyjaciele Krewniaków


Partnerzy/Patroni


Polecamy


Szukaj

Podaj frazę do wyszukania.


Newsletter

Chcesz otrzymywać informacje o HK i KREWNIAKACH. Zapisz się.


aac

Informacje

Czwartek 1 pażdziernika 2009r.

Finał wakacyjnej zbiórki krwi ING i fundacji Krewniacy

Akcja społeczna o nazwie "Wakacyjna zbiórka krwi ING i fundacji Krewniacy" realizowana była od czerwca do końca września. Jej celem było szerzenie idei krwiodawstwa w Polsce. Organizatorami akcji są fundacja Krewniacy i ING.

Cele kampanii
Celem wspólnego przedsięwzięcia ING i Fundacji Krewniacy było zachęcenie Polaków do zaangażowania się w akcje zbiórki krwi, a tym samym budowanie odpowiedzialności, potrzeby ochrony życia i świadomości ubezpieczeniowej. ING zaangażowało się w projekt w ramach "Porozmawiajmy o życiu" - kampanii na rzecz podniesienia świadomości ubezpieczeniowej Polaków w zakresie ubezpieczania się na życie.

Skąd pomysł na tę formę działań
Ważnym problemem społecznym jest zarówno brak krwi, jak i dostępu do profesjonalnego sprzętu do pobierania i magazynowania krwi. Dzięki mobilnej stacji krwiodawstwa jaką jest autobus im. Jana Pawła II mamy możliwość dotarcia do chcących oddać krew na terenie całej Polski. Krew, przekazywana była lokalnym centrom krwiodawstwa. Dzięki temu oddający krew wspierali swoje lokalne społeczności. O trasie autobusu informowane były lokalne media, społeczności.

Wyniki
Wspólna akcja Fundacji Krewniacy i ING przyciągnęła w sumie blisko 730 dawców krwi, którzy odpowiednio oddali 336 litrów krwi.

Działania wspierające

1) Oficjalna koszulka kampanii w prezencie dla oddających krew
Krew zebrana w Stolicy przekazana została na potrzeby Wojskowego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, które pełni opiekę medyczną ambulansu. Wszyscy warszawiacy i zwiedzający, którzy w niedzielę 27 września zdecydowali się oddać krew otrzymali oficjalną koszulkę kampanii "Wakacyjna trasa ING i fundacji Krewniacy" z rysunkiem Henryka Sawki . Zaprojektowanej przez znanego rysownika koszulki nie można nabyć. Przekazywana jest ona wyłącznie nieodpłatnie tym, którzy szerzą ideę krwiodawstwa. Jest odbierana jako znak przynależności do osób oddających krew.

2) Spotkanie z celebrities wspierającymi ideę krwiodawstwa

Podczas finału oddający krew mili okazję spotkać się z gwiazdami wspierającymi ideę szerzenia krwiodawstwa i podobnie jak oni oddającymi krew. Budowanie poczucie elitarności.

3) Spotkania z regionalnymi liderami opinii, mediami  - angażowanie ich do wsparcia kampanii, promowania idei krwiodawstwa. Podyktowane było to chęcią zdobycia wiarygodności kampanii.

Finał akcji - zbiórka krwi w czasie Maratonu Warszawskiego

Najnowocześniejszy ambulans do poboru krwi, limitowana edycja koszulek ze specjalnym rysunkiem Henryka Sawki dla każdego, kto odda krew oraz spotkanie ze znanymi Krewniakami m.in. Markiem Siudymem , Małgorzatą Lewińską i Małgorzatą Kosik - to wszystko czekało na mieszkańców stolicy w dniach 26 i 27 września na Placu Zamkowym podczas finału "Wakacyjnej trasy ING i Fundacji Krewniacy", podczas której szerzono ideę krwiodawstwa wśród Polaków. W ciągu dwóch miesięcy mobilny ambulans im. Jana Pawła II odwiedził kilkanaście miast w Polsce, gdzie zebrano kilkaset litrów krwi przekazanej następnie wojskowym i regionalnym centrom krwiodawstwa. Zbiórka krwi w czasie Maratonu Warszawskiego kończy I etap kampanii ING i fundacji Krewniacy mającej na celu szerzenie idei krwiodawstwa.




Archiwum

RCKiK


Krewniacy polecają



Zamknij

Skomentuj artykuł


Podaj kod z obrazka (5 znaków)
Zamknij

Napisz do nas



Podaj kod z obrazka (5 znaków) (Podaj kod)

* oznaczono pola wymagane
Katarzyna Velinov, krewniacy, Marcin Velinov

Krewniacy - Europejska Fundacja Honorowego Dawcy Krwi 
adres do korespodencji : Domaniewska 35A lok 41, 02-672 Warszawa, Tel. 602 33 11 33
© 2012 KEFHDK. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Światowa Fundacja Promocji Krwiodawstwa - Krew dla Życia
ul. Mokotowska 58/10, 00-543 Warszawa, Tel./fax 22 620 51 52
© 2011 SFPKKZ. Wszelkie prawa zastrzeżone.