Centra krwiodawstwa


aaa

Przyjaciele Krewniaków


Partnerzy/Patroni


Polecamy


Szukaj

Podaj frazę do wyszukania.


Newsletter

Chcesz otrzymywać informacje o HK i KREWNIAKACH. Zapisz się.


aac

Informacje

Czwartek 21 grudnia 2006r.

Ministerstwo Zdrowia w 2006 r. nie pryzynało dotacji na kampanię KREWNIACY

W 2006 r. Ministerstwo Zdrowia, po raz pierwszy od kilku lat nie przyznało żadnych dotacji na realizację kampanii KREWNIACY, co w znaczny sposób utrudniło fundacji prowadzenie działań promujących Honorowe Krwiodawstwo. Czy podobnie będzie w 2007 r.?

Europejska Fundacja Honorowego Dawcy Krwi od 10 lat pracuje na rzecz promocji Honorowego Krwiodawstwa w Polsce, kierując się dobrem całego społeczeństwa i wsparciem Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa. Zajmujemy się częścią promocyjno-edukacyjną idei krwiodawstwa i krwiolecznictwa, by nakłonić społeczeństwo polskie do odwiedzania  Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, oddając krew.

Od 2001 roku Ministerstwo Zdrowia przekazywało Fundacji dotacje w ramach realizacji zadań publicznych na rzecz promocji Honorowego Krwiodawstwa. Dzięki finansowemu wsparciu ze strony jednostki, której podlegamy, czyli Ministerstwu Zdrowia, mogliśmy wspierać RCKiK materiałami poligraficznymi dotyczącymi tematu Krwiodawstwa. Przekazywaliśmy oddziałom odpowiedzialnym za pobór krwi: plakaty, ulotki, kalendarze, naklejki. Przekazywaliśmy te materiały także szpitalom, aptekom, Urzędom Miast, by idea Honorowego Krwiodawstwa była nieustannie promowana wśród całego społeczeństwa. Wspieraliśmy środowiska lokalne, które pod patronatem KREWNIAKÓW, organizują akcje poboru krwi w całej Polsce. Mogliśmy korzystać z tych materiałów realizując program HONOROWE KRWINKI w polskich szkołach.

W poprzednich latach Ministerstwo Zdrowia uznawało nasze działania za bardzo ważne i pomocne dla polskiej służby krwi. W roku 2006,  Komisja przyznająca dotację z Ministerstwa Zdrowia, uznała naszą kampanię KREWNIACY za mniej atrakcyjną od innych i nie przekazała żadnych środków finansowych na wsparcie kampanii. Notabene kampania KREWNIACY jest najbardziej rozpoznawalną kampanią tego typu wśród polskiego społeczeństwa (90 % poparcia w/g najnowszych badań Instytutu Badań Rynku i opinii  Publicznej Millward Brown SMG/KRC). Obecnie idea Honorowego krwiodawstwa jest najpopularniejsza od lat. Nigdy dotychczas przy promocji tej idei nie wykorzystano narzędzi marketingu i PR (atrakcyjna wizualizacja kampanii, wykorzystanie wizerunku znanych ludzi, reklamy telewizyjne, reklamy radiowe, bilbordy, atrakcyjne materiały poligraficzne itd.)

Niezrozumiałe dla nas jest stanowisko Ministerstwa Zdrowia, które do 2006 r. dobrze oceniało nasze działania. Czyżby ocena naszych działań tak radykalnie się zmieniła? Czy też inne organizacje zaproponowały skuteczniejsze metody promocji Honorowego Krwiodawstwa?

W związku z zaistniałą sytuacją - znacznie ograniczonych środków finansowych, nie będziemy mogli tak wydatnie wspierać jednostki poboru krwi, tj. RCKiK i wyposażyć ich w materiały promocyjne Honorowego Krwiodawstwa. Będziemy jednak prowadzić ciągłe działania promocyjne i kampanię KREWNIACY, ponieważ działamy dla służby krwi w Polsce, na rzecz ochrony ludzkiego zdrowia i życia.




Komentuj Wszystkie komentarze
(0)

Archiwum

RCKiK


Krewniacy polecają



Zamknij

Skomentuj artykuł


Podaj kod z obrazka (5 znaków)
Zamknij

Napisz do nas



Podaj kod z obrazka (5 znaków) (Podaj kod)

* oznaczono pola wymagane
Katarzyna Velinov, krewniacy, Marcin Velinov

Krewniacy - Europejska Fundacja Honorowego Dawcy Krwi 
adres do korespodencji : Domaniewska 35A lok 41, 02-672 Warszawa, Tel. 602 33 11 33
© 2012 KEFHDK. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Światowa Fundacja Promocji Krwiodawstwa - Krew dla Życia
ul. Mokotowska 58/10, 00-543 Warszawa, Tel./fax 22 620 51 52
© 2011 SFPKKZ. Wszelkie prawa zastrzeżone.